Thursday, August 10, 2006

Ceritaku & Lagu AF4 Pilihanku

Fuiyoooo!! Lamanya aku tak update blog aku ni.....tinggi dah lalang & sawang bersepah-sepah kat sini.....hehehe.....Sebenarnya sebelum ni aku tersangat sibuk dengan kerja tapi since a month ago aku dipertanggungjawabkan untuk lead a new department. Well, its a challange for me but I've been in this situation before so tak der hal punya lar.....I'm more contented & less stress out sekarang but I'm still with my old Fat Boss.....grrrrr.....well, maybe I'm fated to work under him so I terima saja lah dia seadanya......huhu.....dia pun kene accept aku gak kan? Setakat nie aku tengok dia ok lar....tak macam dulu....maybe dia pun stress kot dulu.....whatever!!!

My favourite pastime pun masih AF tapi aku malas nak review daily diaries & konsert mingguan pasal aku sibuk & tak der yg interesting sangat pada masa tu. Lagi pun aku sibuk gak ngan Cawan Dunia.....hahaha....Tapi aku nak give my piece of mind pasal AF4 nie kat sini hari ni. Aku suka sumer finalist AF4 nie dan bakat mereka seimbang. Aku rasa AF4 kali nie agak membosankan pasal Astro cuba nak menaikkan Farhan sebagai juara so tiap hari ada saja aksi Farhan yang membosankan cuba mereka tayangkan. Aku ni perempuan, bukannya aku kata Farhan nie tak berbakat tapi naluri perempuan suka lebih pada lelaki....tak macam tu? hehehe....so aku nak tengok Faizal lebih dari Farhan.....hahaha....cuma apa yang Astro cuba portray Faizal nie sebagai blur tak bertempat.....so sekarang bila Faizal jadik juara hah.....padan muka Astro.....buat ler damage control ko tu....kalo tak Juara AF4 nie tak laku lar.....Walaubagaimanapun, aku suka sebenarnya kat budak berdua nie Faizal & Farhan (warigh den nie...hehe) dan aku akan support mereka berdua. All the best to them both, also to Haziq, Velvet & Lotter.....

Nie lirik lagu-lagu di Konsert Akhir AF4 yang sememangnya aku suka.....esp lagu Faizal....enjoy!!

********************************************

Tajuk:Lihatlah
Artis:Faizal

Lagu : M.Nasir
Lirik : Loloq

Kepada Tuhanku aku berserah
Rinduku untuk kau terima
Kerana jiwa tulus bukan syarat bertakhta cinta

Biarpun seluruh nafasku
Menjunjung namamu selalu
Meskinya ruang hatiku hanya ada wajahmu

Bukan ku tak percaya
Kau kasihku
Bukan ku berputus asa
Pada kasihmu yang bisa merubah segalanya

Lihatlah hujan yang turun putih berkilau
Masih berdebu
Inikan lagi kejujuranku
Insan berpalu
Tangisan pilu

Lihatlah
Lihatlah di sebalik zahirku
Lihatlah
Lihatlah ke dalam batinku
Lihatlah
Lihatlah kebenaran tersirat
Lihatlah dengan mata halus, siapa diriku


Tajuk:Aku Saja Yang Tahu
Artis:Farhan

Lagu : Ajai
Lirik : Ajai/Fauziah Nawi

Kepuasan yang ku rasa di jiwa
Sejak ku di gelar kekasih
Oh di situlah
Terjadi semua kenangan yang tak pernah aku lalui

Mengapa masih jadi begini
Yang aku sendiri tak pernah mengerti
Sedangkan aku tak pernah percayakan cinta
Dia tiada lah kenangan yang masih melanda jiwa

Dan masih aku mencari segala kenangan
Di dalam erti yang besar
Walau kita hanya teman

Ku yakin kasih masih begini
Namun aku yang bersalah terhadapmu

Sedangkan aku masih begini kekasih
Mengapa aku yang kau cinta

Mengapa masih jadi begini
Yang aku sendiri tak pernah mengerti
Sedangkan aku tak pernah percayakan cinta
Dia tiadalah kenangan yang masih melanda jiwa

Dan masih aku mencari segala kenangan
Di dalam erti yang besar walau kita hanya teman

Jangan kau rasa
Biar pun aku yang bersalah
Kau hentikan cinta ini
Walau apa yang dijanjikan
Oh.ku yang tahu (2x)


Tajuk:Kini Detiknya
Artis:Velvet

Lagu : Sharon Paul

Lirik : Fedtri Yahya

Bintang di langit terindah
Melambai kau yang bersedihan
Tinggalkan saja sangkar lara
Pelangi di awan menanti kau dendangkan lagu cinta

Gemakan hati bergetaran
Hembuskan nafas sedamainyaBiar sang burung bersinggahan
Di halaman cinta
Sambil menyanyikan simfoni rindu

Chorus :
Kini detiknya..menjelma
Kita berdua berbicara
Dan menguntumlah setiap senyummu
Bersemi mesra kemanisan janji

Buka rahsia hatimu
Kau luaskan kepercayaan
Tiada lagi sempadannya
Merenda asmara menyambut kau lafazkan kata cinta

Bridge :
Tak perlu kenang lagi derita lama
Tak perlu ada keraguan sewenang menghalang
Atas nama cinta tanpa curiga..berjanjilah


Tajuk:Gurindam Anak Muda
Artis:Haziq

Lagu & Lirik : Ramli Sarip

Resah semakin resah
Jiwa tambah gelora
Senyum terkadang tidak
Nak ku lerai tidak terhurai

Di sana ku lihat wajahmu (2x)
Di sini wajah mu
Aku merindu

Diri mencari teman
Sahabat jauh sekali
Ingin sama dijulang
Genggam puncak impian

Restu mu yang ku harapkan (2x)
Doa mu budiman
Galas harapan

Chorus :
Ku lagukan untuk mu
Buat penawar rindu
Gurindam anak muda
Butiran kasih mesra
Maafkanlah seandainya
Kurang adat berbudaya
Maafkanlah

Diri mencari teman
Sahabat jauh sekali
Ingin sama dijulang
Genggam puncak impian

Restu mu yang ku harapkan
Doa mu budiman
Galas harapan

Restu mu yang ku harapkan
Doa mu budiman
Galas harapan

*Repeat chorus


Tajuk:Yang Berlalu...Tak Berulang
Artis:Lotter

Lagu : Nerves Pretty Ugly
Lirik : Loloq

Baruku sedar bintang
Rupa-rupanya mentari
Seluas lautan
Pasir tak terbilang

Baruku sedar Kasih
Rupa-rupanya Nurani
Menyulam sinaran
Cinta tak terbayang

Chorus :
Engkau bukti cinta
Bukti cinta sebenarnya
Aku jatuh cinta
Jatuh cinta keranamu
Engkau bukti cinta
Bukti cinta sebenarnya
Aku jatuh hati
Jatuh hati jadinya

Baruku sedar rindu
Rupa-rupanya gurauan
Bicara asmara
Melamar di jiwa
Baruku sedar rindu
Rupa-rupanya gurauan
Bicara asmara
Melamar di jiwa

Baruku sedar cinta
Rupa-rupanya pakaian
Sang Adam dan Hawa
Berbisik di syurga

Bridge :
Katakanlah
Apa saja yang terbuku
Usahlah malu
Biarkan cinta tunggu uh..uh..

Demi masa
Lintas sehala
Yang berlalu
Tak terulang